Základní umělecká škola
Marie Podvalové
Cukrovarská 1, Praha 9 - Čakovice
K Rybníčku 8, Praha 9 - Satalice
www.zuscakovice.cz

Informace výtvarného oddělení a úkoly pro žáky dist. studia

 

 

Od 11. 5. probíhá výuka V Čakovicích i v Satalicích podle stávajícího rozvrhu.
Žáci paní učitelky Anděličové budou ve výtvarných třídách, s dodržením odstupu 1,5 metru.
Žáci paní učitelky Podlahové budou malovat v přírodě, v případě špatného počasí v náhradních prostorách.
Žáci paní učitelky Vyklické budou vyučováni v prostorách ZUŠ Satalice s dodržením vzdálenosti 1,5 metru.
Všichni vyučijící si vyzvednou žáky před školou a odvedou do výuky.
Žáci, kteří se bez omluvy nedostaví budou nadále až do konce školního roku vyučováni distančně.
Zároveň žádáme všechny žáky o potvrzení zájmu o studium v následujícícm školním roce.



 

Distanční studium na období 11.5.-1.6. 2020 – žáci MgA Jany Anděličové

 Pondělí – 3.- 4. ročník

  1. Květina pro maminku – špejle,čtvrtka, barevné papíry,fixy,nůžky,lepidlo . Nakreslíte si 2 stejné květiny, kopretinu, pampelišku,růži, či jinou květinu a 4 stejné lístky. Polepíte barevnými papíry,či vybarvíte fixem. Po té slepíte 2 květy k sobě, 2 lístky k sobě vždy z jedné strany špejle. Špejle bude uprostřed. Vznikne vám květina co neuvadne a maminka bude mít radost.
  2. Autoportrét – formát A3. Sednete si před zrcadlo a nakreslíte se. Materiál – tužka, uhel, rudka.

Jak postupovat.: v centru čtvrtky si uděláte osu. Na ni nakreslíte ovál a rozdělíte jej na třetiny. V horní třetině bude osa na oči, v druhé třetině nos a v polovině třetí 3 budou ústa. Uši potom na krajích oválu mezi osou na oči a nosem. Oči by měli být stejně daleko od osy. Nos nekreslíme jako skobu, dobře se podívejte jak vypadá. Zjednodušeně: udělejte 3 kruhy,prostřední větší,po stranách menší, po jejich spodním obvodu bude nos. Stínování: Největší světlo je na čele, špičce nosu, horní části tváří, kde jsou licní kosti a bradě. Největší stín bude po stranách tvářem aby se hlava točila – kresebná perspektiva,za očima, uvnitř ušních boltců pod ústy ,pod bradou a na stranách nosu. Krk je ve stínu kompletně. Celková velikost by měla odpovídat realitě. A zkuste zachytit podobu. Každý jste jiný.

  1. Nakreslete nějaký vtipný komix s příběhem na téma: ,,Distanční výuka“. Formát A3. Technika libovolná dle vlastního výběru.

Pondělí – II.stupeň – vlastní tvorba

Úterý – 1.- 2.ročník  

 1.      Květina pro maminku – špejle,čtvrtka, barevné papíry,fixy,nůžky,lepidlo . Nakreslíte si 2 stejné květiny, kopretinu, pampelišku,růži, či jinou květinu a 4 stejné lístky. Polepíte barevnými papíry,či vybarvíte fixem. Po té slepíte 2 květy k sobě, 2 lístky k sobě vždy z jedné strany špejle. Špejle bude uprostřed. Vznikne vám květina co neuvadne a maminka bude mít radost.

2.     Moje oblíbené zvíře. Kresba na A3 – tužka. Nakreslit na celý formát a snažit se vyjádřit plasticitu a typické znaky vybraného zvířátka. Tak, aby bylo poznat co to je.

3.     Nakreslete nějaký vtipný komix s příběhem na téma: ,,Distanční výuka“. Formát A3. Technika libovolná dle vlastního výběru

Úterý – 5.- 6. ročník –

  1. Autoportrét – z anfasu i z profilu. Kresba tužkou na A3
  2. Nakreslete nějaký vtipný komix s příběhem na téma: ,,Distanční výuka“. Formát A3. Technika libovolná dle vlastního výběru

Středa – 5.ročník –

  1. Autoportrét – z anfasu i z profilu. Kresba tužkou A3 formát
  2. Nakreslete nějaký vtipný komix s příběhem na téma: ,,Distanční výuka“. Formát A3. Technika libovolná dle vlastního výběru

Středa – 7.ročník a II.stupeň -

Absolventi musí chodit na prezenční studium, pokud chtějí letos úspěšně dokončit ročník absolventskou prací.  II. Stupeň vlastní tvorba. 

Čtvrtek – 4 ročník –

  1. Květina pro maminku – špejle,čtvrtka, barevné papíry,fixy,nůžky,lepidlo . Nakreslíte si 2 stejné květiny, kopretinu, pampelišku,růži, či jinou květinu a 4 stejné lístky. Polepíte barevnými papíry,či vybarvíte fixem. Po té slepíte 2 květy k sobě, 2 lístky k sobě vždy z jedné strany špejle. Špejle bude uprostřed. Vznikne vám květina co neuvadne a maminka bude mít radost.
  2. Autoportrét – formát A3. Sednete si před zrcadlo a nakreslíte se. Materiál – tužka, uhel, rudka. 

Jak postupovat.: v centru čtvrtky si uděláte osu. Na ni nakreslíte ovál a rozdělíte jej na třetiny. V horní třetině bude osa na oči, v druhé třetině nos a v polovině třetí 3 budou ústa. Uši potom na krajích oválu mezi osou na oči a nosem. Oči by měli být stejně daleko od osy. Nos nekreslíme jako skobu, dobře se podívejte jak vypadá. Zjednodušeně: udělejte 3 kruhy,prostřední větší,po stranách menší, po jejich spodním obvodu bude nos. Stínování: Největší světlo je na čele, špičce nosu, horní části tváří, kde jsou licní kosti a bradě. Největší stín bude po stranách tvářem aby se hlava točila – kresebná perspektiva,za očima, uvnitř ušních boltců pod ústy ,pod bradou a na stranách nosu. Krk je ve stínu kompletně. Celková velikost by měla odpovídat realitě. A zkuste zachytit podobu. Každý jste jiný.

  1. Nakreslete nějaký vtipný komix s příběhem na téma: ,,Distanční výuka“. Formát A3. Technika libovolná dle vlastního výběru.

 


 Mgr. Klára Podlahová

 Holky a kluci, náhradní výtvarnou činnost najdete na mých stránkách

 https://umeni-detem.webnode.cz/,

které v průběhu května a června sledujte, úkoly budu postupně aktualizovat.

Děkuji, že tvoříte.

 



Mgr. Pravomila Vyklická

Náhradní úkoly  týden 11. - 14. 5.

Být zpět ve škole je moc prima, vy co s námi být nemůžete, tak Vám zde předkládám další úkol.

 Úkol stejný pro všechny skupiny!!!!!!

Pokud se vám následující úkol líbit nebude, nedělejte ho. Pokud se vám některý předešlý líbil, rozviňte ho do další práce.

V tomto týdnu se podíváme na jednoho z nejvýznamnějších sochařů 20. století Alberta Giacomettiho. Alberto Giacometti byl sochař, malíř a grafik.

https://artsandculture.google.com/asset/standing-woman-ii-alberto-giacometti/CgGiMGdKu80z6g

https://artsandculture.google.com/asset/gQEFljaTk9d4fg

Inspiruje se postavami Alberta Giacomettiho a zkuste nejprve načrtnout si jednoduchou postavu v nějakém pohybu. Nemusí nutně stát.

Postava z drátu

Nejprve budete muset vypátrat vhodný materiál. Měděný nebo mosazný drátek nebo drátěné ramínko z čistírny,  kleště, alobal a papírovou lepenku.

 Vyrobíme základní jednoduchou kostru těla, po té si s postavičkou pohrajeme, aby se nám ve svém pohybu líbila. Dále jí  obalíme alobalem a olepíme páskou. Potom polepíme novinami a můžeme postavičku místo malování obléct do pestrých hadříků, sešitých jen tak „horkou jehlou.“

Budeme na stejném úkolu pracovat v úterní hodině.

Těším se na fotodokumentaci z vaší domácí práce.