Základní umělecká škola
Marie Podvalové
Cukrovarská 1, Praha 9 - Čakovice
K Rybníčku 8, Praha 9 - Satalice
www.zuscakovice.cz

Úkoly pro žáky v době nepřítomnosti ve škole hudební obory

Učitelé hudebního oboru komunikují se žáky mailem, telefonem nebo dalšími prostředky. Každý učitel volí tu formu, která je pro něj i pro žáky optimální.

 


Heřmánková  Š. - Dětský pěvecký sbor Kalamajka

 

úkoly pro období 18. – 25.3.2020:  opakovat a naučit se zpaměti všechny písně s českými texty, tzn.    A. Dvořák – Dyby byla kosa

 

A. Dvořák – Voda a pláč

 

P. Jurkovič – Vrby se nám zelenají

Z. Lukáš – Žádnyj neví jako já

 

P. Eben – Jarní písnička

 

 úkoly pro období 25.3. – 1.4. 2020:  naučit se zpaměti texty k písním Mamma mia a The Gospel Train

 

                                

Zobcová flétna – Alžběta Chlubnová

Každému žákovi posílám prostřednictvím emailu instrukce k výuce v následujících dnech. Pokud něčemu nebudete rozumět, či budete potřebovat ústní konzultaci, jsem k dispozici na telefonu 608840197.

 

Bc. Vladimíra Jakimeczková

Vážení rodiče, každý týden budu aktualizovat procvičovací látku pro své žáky  - hra na keyboard a hra na akordeon.

V případě jakýchkoli nejasností mě prosím kontaktujte buď telefonicky nebo elektronicky.

Budou-li vaše děti potřebovat vysvětlení k zadané látce, je možné konzultovat po  dohodě prostřednictvím WhatsAppu , Messengera, Skype. Na telefonu budu k dispozici:  pondělí  - čtvrtek  10.00 – 14.00 hod.

Pro tento týden platí součastný zápis v ŽK. Pro ty, kteří nemohou ŽK najít a nevědí co mají cvičit posílám zápis procvičované látky z Třídní knihy.

 

KAROLÍNA  KRAJČÍ

st.H + akord - zvl., čistě                                                 

Škola: č. 57 zvl.

EKN: č. 49 docvičit, č.50, 51 pravou

Písničky: č.38 dok dohr., čistě

Žertík - zvl, rytmicky

 

KATEŘINA  EICHHORNOVÁ

st.H + ak.  dok., rychleji, čistě

Škola. č. 67 dok.levou, dohr.

EKN: č.75 dok.dohr., rychleji

Čertík - tempo, zpaměti

Promenáda - dohr.

 

VÍTEK  PONČÍK

st.ES + ak.-  (melod. x harmonicky) pomalu dohr., prstoklad

Škola:č. 97 zvl.(dohr.)

EKN: č. 132 dok.dohr

Menuet - pomalu dohr.

Hádavé boogie -  docvičovat 2.část

 

KRISTÝNA  SKÁLOVÁ

St. F +ak.  čtyřhlas, 2.okt., rychleji

Klasické etudy I. - č. 10 docvič konec

Bláha III - č. 6 -  dokončit 1/2 dohr. ( celé 

Bláha- Dům u vycházejícího slunce -  dohr.

(D´La Valse  - paměť) 

 

TEREZA  HLADÍKOVÁ 

st. H 2 okt. + ak. 4 hlas.,- mírně rychle

Klasické etudy I.-č. 6  pomalu zvl.

Chanson - paměť, jistota

L´automne valse -cvič po částech paměť z pomalého tempa,¨ pevné hmaty

 

KAMILA  VAŃKOVÁ

St. A 2 okt. + ak. 4 hlas., rychleji

Klasické  etudy - č. 9 dohr.

Pařížský kluk - část zvl.

Arie - docvičovat zvl. ; pomalu dohr. 

 

VERONIKA  HONZÁRKOVÁ

Stupnice E + akord : (harm.+melod.)- dok., plynule

Malý - Škola: č.  57 dok.dohr.

EKN: č. 62 dok.dohr.,

Menuet - celé zvl., dok. pravou

Večerní píseń - dohr. 

 

KLÁRA  JAKUBCOVÁ

st. B + akord - naučit prstoklad, zvl.

Škola: č. 89 docvičit levou, dok.zvl.

EKN:  č. 86 dok.zvl., pomalu dohr 

Na honěnou - dohr.

Promenáda - zvl.

 

ILONKA  MACÁKOVÁ

st. B + akord (melod. + harm.)- dokončit dohr. , PRSTOKLAD!             

Škola- Malý II. : č. 6 dok.dohr., č. 7 nauči 

Menuet str.16 - zpaměti;  Tanec - zvl (dohr.)

Veselá písnička - dohr.

 

VENDULKA  ŠIKÝŘOVÁ

Stupnice H + akord - pomalu dohr.

Stojan- Škola EKN: č. 125 dok.dohr., rychleji, č. 129 zvl. 

Menuet (str.6) -  docvičit zvl., čistě., nacvičit 1/2 dohr!

Žabka - tempo, vyrovnaně

Bláznova ukolébavka

 

ANEŽKA  BUCHAROVÁ

Stupnice: B + ak. ( harm. + melod) mírně rychle

Etudy: č. 7 celé pomalu pravou

Bláha III - č.5  celé dohr., 1.č.frázovat

Rigaudon -dok. pomalu dohr.

Duo - dohr.

 

ROBERT  LANO

Škola:  č.103 dok.dohr. ; 104 naučit

EKN:   č. 24 dok.dohr., rychleji, zpam.

Pozor na čtení not! Kontroluj si hmaty!

Mraveneček - dok.dohr.., počítat, pomalu dohr 

Čáp - zvl.

 

ANEŽKA  LELKOVÁ

Škola:  č.100, 102  dok.dohr.; 103,104 naučit

EKN:   č. 24 rychleji, zpaměti

Pozor na čtení not! Kontroluj si hmaty!

Cvrček -  dok.dohr., plynule ;  Mraveneček - dohr.

 

LUKÁŠ  LANO

Stupnice: H+akord ( harm. + melod.) - rychleji 

Škola:, č. 95 zvlášť, počítat 

Bláha II. : č. 5 celé srovnat rytmicky, dok.dohr., č. 6 dohr.

Aria -   1.ř. zpaměti

 

KLAUDIE  MIHALIČOVÁ

akord C dur - docvičovat  zpaměti dohr.

Škola: č. Kukačka str.23 -  dok.dohr.

B.Bláha I. - č. 13  zvl., (doh.)

Taneček - celé dok. pravou, 2.ř. dok.levou, dohr.

 

ZUZANA  LIŠŤANSKÁ

st. H + akord - docvičovat

Škola: č. 237 docvičit, plynule ; č. 241dok.zvl., počítat, pomalu dohr.

Malý: č. 75 - pravou, počítat

Valčík pro Amálku - dokončit

Promenáda - zvl.

 

MIRIAM  ŠROUBKOVÁ

st. E + akord - dokončit, čistě, jistota

 Škola: č. 98 dok.zvl., naučit levou!!

 EKN II.  č.2 dok. dohr.

 Tanec (str.17) - dok.dohr.

 Pro Elišku - celé pravou


Keyboard - Jiří Kozina

 Vážení rodiče,

 vzhledem k nutnosti distanční výuky zadávám úkoly touto formou. Jsem k dispozici každý den od 12.00 do 16.00 na telefonu 777019197. Můžete se se mnou spojit i přes Face time, abych mohl vidět a slyšet, jak děti hrají a opravit je. Pokud toto není možné, pošlete mi na e-mail kozina.jiri@seznam.cz nahrávku a já neprodleně zašlu reakci jak dál pokračovat.

 

S. Střelec

 In My Mind - obě ruce dohromady

 Na tom pražském mostě - dohromady

 Stupnice C dur

 Pec nám spadla, Šel tudy, Dú kravičky dú – dohromady

 

 O. Irminčuk

 Bedna od Whisky - nepatrně živější tempo

 Ovečka - dohromady 

Stánky - dohromady

Stupnice G-dur

Anděl - každou rukou zvlášť, naučit se spojit obě ruce doihromady

 

 M. Kincl

Mozart - Sonáta C dur - 1. repetice dohromady

2. repetice v pomalém tempu dohromady – dostat do tempa

Stupnice C - dur - přes 4 oktávy

 

 H. Pospíchalová

Bohemian rapshody - celá 

Tico, Tico - trochu rychlejší tempo

Ezop a brabenec  a Ragtime

Schindlerův seznam - hodně expresivity

 

A. Kučerová

Phantom a I dont know - dohromady

If I wan´t –celá  dohromady

 

T.A. Pinkwart

Bohemian rapshody -  celá  dohromady

Ragtime  celý

 Ezop a brabenec – docvičit

 

M. Pončák

Lively one – obě ruce

 Rockin – celé ve stejnémv tempu,

etuda č. 71 a 72,

Radost z jara – dohromady

 

 J. Pončák

All my loving s pedálem celé

 Povídej – celé výraz

Když mě brali v tempu dohromady

Výlet – v tempu dohromady

Etuda opakovat

 

 B. Rachová

Tanec medvědů - s dynamikou,

 Popelka – dohromady výraz

 Piráti - dohromady

Bláznova ukolébavka celá

 

 M. Hokrová

In My mind – dohromady výraz

Happy Birthday dohromady

Pohádka z mechu a kapradí dohromady

Popelka, Tatíčku starý náš opakovat

 

 D. Dvoriak

Mozart Sonata D dur – 1. repetice dohromady

Mozart Sonata A dur – 5. a 6. variace nacvičit


V. Blahová

udržovat správné sezení u nástroje, postavení ruky

Písničky opakovat


 

Violoncello - Markéta Kozinová

Pokud potřebujete ústní konzultaci budu na telefonu 777291919 od 8. 00 do 17. 00 každý všední den

Markéta Kotyzová - Týnom tánom zpaměti, Já mám koně smyčcem, menuet najít noty pizzicato.

David Beran - Cats slepit noty jen s violoncellovým partem, podívat se na:  https://www.youtube.com/results?search_query=memory+cats+cello+, nebo na 

https://www.youtube.com/watch?v=M7O4C1plj5g


Miroslav Laštovka

Metodické pokyny k výuce trubky a zobcové ( altové i sopránové ) flétny:

Všechny žákyně i žáci,hrající na trubku budou klást důraz na cvičení stupnic,akordů,technických cvičení a jejich variací,tak jako na každé hodině. Dále si budou opakovat všechny etudy,které jsme dosud hráli a taktéž přednesy, jednak ty s doprovodem klavíru nebo s CD. Předpokládám,že náš třídní koncert se podaří uskutečnit. v červnu.
Všechny žákyně i žáci,hrající na flétnu budou postupovat obdobně, tzn.budou cvičit stupnice,akordy a jejich variace,etudy a přednesy tak,abychom se technicky udrželi ve formě pro případný třídní koncert,či závěrečné zkoušky.
 
 V případě nejasností nebo dotazů mě neváhejte kontaktovat na tel. 774 268 907 nebo mailu: lastovkamirda@seznam.cz


Pavel Vašíček - klarinet, saxofon, zobcová flétna

 

Vážení rodiče a žáci,
vzhledem k aktuální společenské situaci Vám touto formou posílám informace a pokyny pro domácí přípravu. Myslím, že v tomto období mohou mít žáci více prostoru pro hraní na nástroje než v běžném režimu. Je to to také možnost k odreagování a zahnání nudy.

 

  Chtěl bych Vám tedy, v případě potřeby, nabídnout možnost konzultací prostřednictvím mailů, nebo po telefonu. Moje číslo je 776078201 - raději v odpoledních hodinách.

 

 

 

  OBECNĚ:

 

 Mladší žáci (zobcové flétny) mohou po zvládnutí zadané látky postupovat dále ve šk. L. Daniel. V případě nejasností ohledně nových jevů a not mě prosím kontaktujte.

 

Můžete si také zahrát na nahrávací studio, zaznamenat výkon na mobil a poslat. Výhodné, poučné i zábavné je to, že si nahrávku můžete poslechnout a případně nahrát znovu a lépe, aby se mi to také líbilo.

 

 Ostatní žáci (klarinety, saxofony) - dopručuji pravidelně udržovat nátisk pomocí stupnic. Je jich na výběr dost.:-) Stupnice a kvintakordy se snažte hrát precizně a bez chyb. Pokuste se je dostat do vyššího tempa pomocí artikulací a rytmizací. Hrajte také skladby s nahraným podkladem. Většině z Vás jsem různé materiály už poskytnul. Případně si napište pro zaslání dalších. Je toho velké množství na výběr a jsou to také většinou známé skladby.